"Bilim Kafe" Etkinlikleri Kapsamında "Yeşil Dönüşüm" Programı Düzenlendi



Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından başlatılan "İstihdam Odaklı Meslekler ve Geleceğin Meslekleri" temalı Bilim Kafe etkinlikleri kapsamında; Üniversitemiz Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, Bilim İletişimi Ofisi ile Kariyer Araştırma, Planlama ve Uygulama Merkezi iş birliğinde "Yeşil Dönüşüm" konulu program gerçekleştirildi.

 

Öğrencilerin ve ailelerin değişen iş yapış biçimleri ile mesleklerin dönüşümünü doğru okuyabilmeleri ve tercih süreçlerinde sağlıklı karar verebilmeleri amacıyla hayata geçirilen proje çerçevesinde, OSB Bilim Teknik Kolejinde düzenlenen programa, Rektörümüz Prof. Dr. Nihat Şındak’a vekâleten Prof. Dr. Fevzi Hansu katılım sağladı.

 

İstihdam Odaklı Meslekler ve Geleceğin Meslekleri Etkinliklerini hakkında konuşma yapan Üniversitemiz Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü ve Bilim İletişimi Ofisi Sorumlusu Öğr. Gör. Sefa Çiğdem, geleceğin mesleklerini ve Bilim Kafe etkinliklerinin amacını katılımcılara anlattı. Etkinliklerin temel misyonuna da değinerek bu buluşmaların bilimi üniversite kampüslerinin sınırlarını aşıp toplumla buluşturmayı; aynı zamanda gençlerimiz için geleceğin mesleklerine odaklanan bir farkındalık ve yönlendirme seferberliği oluşturulmasının hedeflendiğini ifade ederek bu etkinliklerin hayata geçirilmesi konusunda öncülük eden YÖK Basın Müşavirliğine ve Rektörümüz Prof. Dr. Nihat Şındak başta olmak üzere Üniversitemiz yönetimine teşekkür etti.

 

Öğrencilerle doğrudan iletişim kurulan ve deneyim paylaşımına imkân tanıyan etkinlikte; Peyzaj Planlama Anabilim Dalından Doç. Dr. H. Simten Sütünç, Termodinamik Anabilim Dalından Doç. Dr. Fatih Bayrak ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalından Arş. Gör. Ebru Güç konuşmacı olarak yer aldı. Konuşmacılar, gençlere yeşil dönüşüm, çevre dostu teknolojiler, sürdürülebilirlik ve bu alanlardaki geleceğin mesleki vizyonu hakkında önemli bilgiler aktardı.

 

Rektörümüz Prof. Dr. Nihat Şındak, başlatılan "Bilim Kafe" etkinlikleri ve üniversitemizin bu alandaki vizyonu ile ilgili şu değerlendirmelerde bulunarak "Bugün iş dünyası, meslekler ve ihtiyaç duyulan beceriler hızla değişiyor. Gençlerimizin bu dönüşümü doğru okuyabilmesi ve tercih döneminde en isabetli kararı verebilmesi bizler için son derece kritik. Yükseköğretim Kurulumuzun çizdiği vizyon doğrultusunda, Bilim Kafe etkinlikleri ile bilimi kampüs sınırlarının dışına taşıyarak toplumla buluşturuyoruz. Bu vesileyle, yükseköğretimde geleceğe odaklanan bu anlamlı dönüşüm hamlesini başlatan ve bizlere her zaman öncülük eden Sayın YÖK Başkanımıza şükranlarımı sunuyorum. Bu doğrultuda, 'Geleceğin Meslekleri' temalı Bilim Kafe etkinliklerimize devam ediyoruz. Bu etkileşimli buluşmalarda; yapay zekâ, siber güvenlik, yeşil dönüşüm ve dijitalleşme odaklı yeni nesil programlarımızı, staj olanaklarımızı ve mezuniyet sonrası kariyer fırsatlarını ele alacağız. İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğümüz ve sanayi ortaklarımızla omuz omuza yürüteceğimiz bu farkındalık hareketinin hayırlı olmasını diliyorum." dedi.


Sosyal Medya Hesaplarımızdan Bizi Takip Edebilirsiniz:

BERFİN AYDIN (0484) 212-1111 /
Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
22 Haziran 2026