Adı Soyadı: Mustafa KAHYAOĞLU
Doğum Tarihi: 10.02.1974
Öğrenim
Durumu:
Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Doçent
|
Fen Eğitimi
|
Siirt Üniversitesi
|
2014
|
Doktora
|
Genel Biyoloji
|
Fırat Üniversitesi
|
2005
|
Y. Lisans
|
Genel Biyoloji
|
Anadolu Üniversitesi
|
1999
|
Lisans
|
Biyoloji
|
Osmangazi Üniversitesi
|
1996
|
|
|
|
|
Yüksek Lisans Tez
Başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışman(lar)ı :
Endüstriyel Atık
Maddelerden Mikrobiyal Yolla Beta Karoten Üretimi
Danışman: Prof.Dr. Merih
KIVANÇ
Doktora Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta
Uzmanlık Tezi Başlığı (özeti ekte) ve Danışman(lar)ı :
Pseudomonas
aeruginosa ve Pseudomonas putida Mikroorganizmalarından Yararlanılarak
Endüstriyel Atık Maddelerden Rhamnolipid Elde Edilmesi
Danışman: Yrd.Doç.Dr.
Vahit KONAR
Görevler:
Görev Unvanı
|
Görev Yeri
|
Yıl
|
Doç.Dr
|
Siirt Eğitim Fakültesi Siirt Üniversitesi
|
2014-
|
Yrd.Doç
|
Siirt Eğitim Fakültesi Siirt Üniversitesi
|
2007-2014
|
Dr. Öğretim Görevlisi
|
Siirt Eğitim Fakültesi Dicle Üniversitesi
|
2005-2007
|
Öğretim Görevlisi
|
Siirt Eğitim Fakültesi Dicle Üniversitesi
|
1999-2005
|
Projelerde
Yaptığı Görevler:
- Proje
Yürütücü: “Hayata
Üç Adım” SODES (Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı Sosyal Destek
Programı) Proje no:0128 (2015-2017).
- Araştırmacı:
Karma
Gerçeklik (Mixed Reality) Teknolojisi
İle Eğitmenlerin Eğitilmesi. TUBİTAK 1003 Öncelikli
Alanlar Ar-GE Projeleri Destekleme Programı Projesi Proje no:113E040
(2013-2017)
- Proje
Yürütücü:
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Simülasyon Tabanlı Öğrenme Sırasında
Akıllı Tahta Kullanma Becerilerinin Geliştirilmesi Çalışması. SİÜBAP (Siirt
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri) 2015-SİÜEGT-01
(2015-2016).
- Proje
Yürütücü:
Ekolojik Ayak İzimizi Tanıyalım Bilim Okulu. TÜBİTAK 4004
112B275’nolu. Doğa Eğitimi
ve Bilim Okulları Projesi (2012).
- Proje
Yürütücü: Ticari
Olarak Üretilen Bazı Bor Ürünlerinin Anti-Mikrobiyal, Anti-Kanserojenik ve
Göl Suyunda Bakteri Yaşamı Üzerine Etkilerinin Araştırılması. BOREN
(Ulusal Bor Araştırma Merkezi) 2009-Ç.198’nolu proje (2009).
- Araştırmacı:
Pseudomonas
aeruginosa ve Pseudomonas putida Mikroorganizmalarından Yararlanılarak
Endüstriyel Atık Maddelerden Rhamnolipid Elde Edilmesi. FÜBAP
(Fırat Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri) 658 no’lu proje
(2005).
- Araştırmacı:
Sakarya
Nehri Sistemi Omurgasız Potamofaunası. TÜBİTAK YDABÇAG-194’nolu
proje (1997)
İdari
Görevler:
1.
SİÜ
Veterinerlik fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi (2016 - …….)
2.
SiÜ
Proje Yönetim Ofisi Koordinatörü (2015 - …….)
3.
SİÜ
Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi (2015 - …….)
4.
Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Bölümü Başkanlığı (2015 - …….)
5.
SiÜ
Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Koordinatörlüğü (2014 - 2015)
6.
İlköğretim
Bölüm Başkanlığı (2010 - 2013)
7.
Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokul Müdürlüğü (2007 - 2008)
8.
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD Başkanlığı (2005 - 2007)
Bilimsel
Kuruluşlara Üyelikler:
Ödüller:
- Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik
Ödülü (2016)
- Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik
Ödülü (2015)
- Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik
Ödülü (2014)
- Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik
Ödülü (2013)
- TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü (2010)
- TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü (2010)
Yönetilen
Yüksek Lisans Tezleri :
Yönetilen
Doktora Tezleri/Sanatta Yeterlik Çalışmaları :
Yayınlar
A. Uluslararası
hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
1.
Kahyaoğlu, M. ”A case
study on primary, secondary and university students’ environmentally
responsible behaviors in Turkey”. Educational Research and Reviews
8(17), 1626-1633, 2013.
2. Kahyaoğlu, M. ”A
comparision between gifted students and non-gifted students’ learning styles
and ir motivation styles towards science learning”. Educational Research
and Reviews, 8(12), 890-896, 2013.
3. Kahyaoğlu, M. Kırıktaş, H. ”The
research of relationship between primary school students’ environmentally
responsible behaviors and conscious consumer behaviors”. International
Journal of Education Research and Technology. 4(3), 01-08, 2013.
4. Kahyaoğlu, M. “The
relation between elementary teacher candidates’ attitudes towards problem based
learning and problem solving skills”. The Online Journal of New Horizons in
Education (TOJNED), 3(1), 62-65, 2013.
5. Kahyaoğlu, M. Kırıktaş,
H. ”Effects of
attitudes towards book reading on secondary and university students’
environmental responsible environmental behaviors”. International Journal of
Humanities and Social Science. 4, 7(1), 209-217. 2014.
6.
Yetişir,
M.İ., Kahyaoğlu, M. ”Preservice teachers’
attitudes towards teaching of ory of evolution”. Procedia Social and
Behavioral Sciences. (2), 1720-1724, 2010.
7.
Kaya, M.F., Kahyaoğlu, M., Birel, F.G. ”An
evaluation of elementary teacher candidates’ environmental approaches,
environmental risk perceptions and environmental behaviours”. Procedia
Social and Behavioral Sciences. 55, 655-660, 2012.
8.
Kahyaoğlu, M. ”A case study on primary science teacher
candidates’ perceptions towards alienating from nature” Procedia Social
and Behavioral Sciences, 106, 20-26, 2013.
9.
Daban, Ş.,
Kahyaoğlu, M. ”The relationship between teacher candidates’
environmentally responsible behaviors and attitudes towards green advertising” Procedia
Social and Behavioral Sciences, 106, 3046-3051, 2013.
10. Kahyaoğlu,
M. ”The Research of relationship between environmentally aware
prospective teachers’ qualities and self-efficacy beliefs towards environmental
education” Procedia Social and Behavioral Sciences, 116, 4493-4497,2014.
11.
Kahyaoğlu,
M. ”İlköğretim
öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yeni teknolojileri kullanmaya yönelik
görüşleri”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (EBAD).
1(1), 79-96, 2011.
12.
Kahyaoğlu, M. ”Öğretmen
adaylarının öğrenme stilleri ile çevre eğitimi öz-yeterlilikleri arasındaki
ilişki”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (EBAD),
1(2), 67-82, 2011.
13.
Kahyaoğlu,
M., Kaya M.F.
”Öğretim adaylarının çevre kirliliğine ve çevreyle ilgili sivil toplum
örgütlerine yönelik görüşleri”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Araştırmaları
Dergisi E-Dergi, 2(1), 91-107, 2012.
14.
M.Kahyaoğlu,
Ö. Şahin, C. Saka. ”Biohyrojen production from waste substrate
asclean energy”. Energy Source, Part A. 34, 1084-1103, 2012.
15.
C.Darcan, M.Kahyaoğlu, ”The effect of some
Boron derivatives on resistance of Canamycin and survival of E. coli and
P. aeruginosa in lake water”. Biomedical and Environmental Sciences, 25(4),
476-482, 2012.
16. İ.Türkoğlu, S.Türkoğlu, S.Çelik, M.Kahyaoğlu, ”Antioxidant and antimicrobial activities of turkish endemic achillea
species”. African Journal of Microbiology Research. 4(19),
2034-2042, 2010.
17. S.Türkoğlu, İ.Türkoğlu, M.Kahyaoğlu, S.Çelik, “Determination of antimicrobial and antioxidant activities of
turkish endemic Ajuga Chamaepitys (L.) Schreber subsp. euphratica
P.H. Davis (Lamiaceae)”. Journal of Medicinal Plants Research 4(13),
1260-1268, 2010.
18.
M.Kahyaoğlu, R.Kenanoğlu ”Ortaöğretim öğrencilerinin medya okuryazarlığı ile çevre
konularıyla ilgili kitap okumaya yönelik tutumları arasındaki ilişkinin
incelenmesi” Turkish Studies- International Periodical The Languages,
Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2),833-843. 2014.
19.
C.Saka, Ö.Şahin, H.Demir, M.Kahyaoğlu ”Removal of lead (II) from aqueous solutions
using preboiled and maldehyde-treated onion skins asnew adsorbent” Separation
Science and Technology, 46(3), 507-517, 2011.
20.
M.Kahyaoğlu “ilköğretim
Öğrencilerinin Doğa Kavramına ilişkin Algılarının Meta Yoluyla İncelenmesi” Turkish
Studies- International Periodical fot he Languages, Lİterature and History of
Turkish or Turkic 10/11 831-846, 2015.
21.
M. Kahyaoğlu., A. Çetin “Eleştirel düşünme becerileri perspektifinden öğretmen
adaylarının evrim teorisine yönelik görüşlerinin incelenmesi” Turkish Studies-
International Periodical he Languages, Lİterature and History of Turkish or
Turkic 10/10 8547-560, 2015.
22.
Kahyaoğlu., M., Kaya, M.F. “Determining cognitive structure of student in
faculty of education regarding concept “academia” TOJET: The Turkish
Online Journal of Educational Technology-September 2015, Special Issues INTE
2015. 143-150. 2015.
23.
Kaya, M.F. Kahyaoğlu M. “The Cognitive structure of students in faculty of
education regarding concept of “university” TOJET: The Turkish Online
Journal of Educational Technology-September 2015, Special Issues. 527-534.
2015.
24-
Kahyaoğlu, M. Yetişir. M.İ. “A phenomenographic study on concept of
natüre and alienation of children from nature” Education and Science, 40
(182), 159-170. 2015.
25.
Kahyaoğlu, M., M.Elçiçek. “Analyzing relationship between secondary scholl
students’ attitudes towards educational computer gamess and ir
reflective thinking skills. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational
Technology. November, 2016, Special issues, 290-297, 2016.
26.
Elçiçek, M., Kahyaoğlu, M. “Department of computer and intructional technology teacher
education opinions of candidates teachers on education models. TOJET: The
Turkish Online Journal of Educational Technology. November, 2016, Special
issues, 584-590, 2016.
27. Kahyaoğlu, M.,
Çelik V. “Influences of physics education supported computer simulations
on motivations levels and teaching strategies of teacher candidates. TOJET: The
Turkish Online Journal of Educational Technology. November, 2016, Special
issues, 1202-1209, 2016.
28. Kahyaoğlu, M.,
Elçiçek M. “Eğitsel bilgisayar oyunlar ile desteklenen fen bilimleri
öğretiminin öğrencilerin motivasyon ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerine
etkisi. Turkish Studies- International Periodical he Languages,
Lİterature and History of Turkish or Turkic . 11(14), 349-360. 2016.
29. Kahyaoğlu, M.
“Türkiye’de Doğa Eğitimi Üzerine Yapılan Çalışmaların Analizi: Bir Meta Sentez
Çalışması”. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-14.2016
30. Kahyaoğlu, M.,
Çatak, M. “A Research on Cognitive Structure of Middle School Students
regarding Concepts of Nature and Environment” US-China Education Review B. 7(3),
115-125. 2017.
31.
Kahyaoğlu, M., Çetin, A. “ The Effects of Interactive Board Applications Supported
Computer Simulations on Pre-services Sciences Teachers’ Self-Regulated
Learning” European Journal of Education Studies. 3(8), 371-384. 2017
32. Kahyaoğlu, M.,
Daban, Ş., Çetin, A. “The teacher Candidates’ Views on Metaphors with Respect
to Concept of Teachnology”. Journal of Strategic Research in Social
Science. 3(3), 189-191. 2017.
33.
Daban,
Ş., Kahyaoğlu, M. “ The effect of Simulation Activities on Pre-service
Science teachers’ Intentions towards The Use of Interactive Board” Journal
of Strategic Research in Social Science. 3(4), 47-58. 2017.
B. Uluslararası
bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings)
basılan bildiriler :
1. M.Kahyaoğlu. “Doğa kavramına
ilişkin ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerin sahip oldukları metalar” International
EJER Congress 2014. 181, İstanbul, Türkiye 24-29 Nisan 2014.
2. H.Kırıktaş, M.Kahyaoğlu, S.Eslek,
T. Keseroğlu.”İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Yönelik Nükleer Enerji Tutum Ölçeği: Geçerlilik
ve Güvenirlilik Çalışması” International EJER Congress 2014. 209, İstanbul,
Türkiye 24-29 Nisan 2014
3. M.Kahyaoğlu. “İlköğretim
öğretmenlerinin çocukların doğadan uzaklaşmasına yönelik görüşleri üzerine bir
çalışma”.
International Conference on Innovation and Challenges in Education
(CİCE-2013). 47-48, Kütahya,
Türkiye 26-28 Nisan 2013.
4. M.Kahyaoğlu. “İlköğretim
öğrencilerinin çevreye yönelik sorumlu davranışları ile bilinçli tüketici düzeyleri
arasındaki ilişkinin incelenmesi”. International Conference on Innovation
and Challenges in Education (CİCE-2013). 50, Kütahya, Türkiye 26-28
Nisan 2013.
5. H.Kırıktaş,
M.Kahyaoğlu, T.Kesercioğlu, “Ortaöğretim öğrencilerinin çevreye yönelik
kitap okuma alışkanlıkları ve çevreye yönelik sorumlu davranışlarının
incelenmesi”.
International Conference on Innovation and Challenges in
Education 2013. 72-73, Kütahya, Türkiye 26-28
Nisan 2013.
6. M.İ.Yetişir,
M.Kahyaoğlu, “Preservice teachers’ attitudes towards teaching of ory
of evolution”. World Conference on Educational Sciences (WCES). 123,
Istanbul/Turkey. 04-08 Şubat 2010
7. M.Kahyaoğlu,
H.C.Çelik, “Ortaöğretim ve
yükseköğretim öğrencilerinin internet kullanmaya yönelik tutumlarının çeşitli
değişkenler açısından incelenmesi”. 5.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Sempozyumu. Fırat Üniversitesi Elazığ/Türkiye. 22-24 Eylül
2011.
8. R.Kenanoğlu, M.Kahyaoğlu, “Okul öncesi öğrencilerin
internet kullanımı ile bilişsel, duyuşsal ve sosyal davranışları arasındaki
ilişki”. 5.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu.
Fırat Üniversitesi Elazığ/Türkiye. 22-24 Eylül 2011.
9. M.Kahyaoğlu, C.Darcan, E.Ergene, “Bor bileşiklerinin
antimikrobiyal etkileri ve kullanım alanları” 4. Uluslararası Bor Sempozyumu
(IBS09). Osmangazi Üniversitesi Eskişehir/Türkiye 15-17 Ekim 2009.
10. M.Kahyaoğlu ”The relationship
between secondary and university students’ attitudestowards reading book about
environmental issues and environmentally responsible behaviors” International
Perspectivives on New Aspectes of Learning in Teacher Education (IPALTE)
Dicle University Diyarbakır/Türkiye
2-4 Ekim 2013.
11. R.Kenanoğlu,
M.Kahyaoğlu ”Ortaöğretim öğrencilerinin medya okuryazarlığı ile çevre
konularına ilişkin kitap okumaya yönelik tutumlarının karşılaştırılması” International
Perspectivives on New Aspectes of Learning in Teacher Education (IPALTE)
Dicle Universty Diyarbakır/Türkiye s:96. 2-4 Ekim 2013.
12. M.Kahyaoğlu,
H.Çetin ”Türkiye’de
öğrenme stilleri üzerine yapılan araştırmalara bir bakış: İçerik çalışması”
International Conference on Education Leadership in The Light Science” Siirt
University Siirt/Turkey 22-24 Mayıs 2014.
13. M.Kahyaoğlu,
Ş.Daban, S.Abut ”Bilgisayar
ve teknoloji kavramına İlişkin ilköğretim fen bilgisi, sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının sahip oldukları metalar” International Conference on Education
Leadership in The Light Science” Siirt University Siirt/Turkey 22-24 Mayıs
2014.
14. A.Çetin,
M.Kahyaoğlu ”The
Investigations of relations between educational beliefs and learning styles
of science and ınstuctional technology teacher candidates: The case of Siirt
Province” International Conference on Education Leadership in The Light
Science, Siirt University Siirt/Turkey 22-24 Mayıs 2014.
15. M.Kahyaoğlu,
A.Çetin ”Eleştirel
düşünme perspektifinden öğretmen adaylarının evrim teorisine yönelik
görüşlerinin incelenmesi”, 6th. International Conferees on New Trends in
Education, Antalya/Turkey, 24-26 Nisan 2015.
16. A.Çetin,
M.Kahyaoğlu ”Öğretmen
adaylarının teknoloji kavramı ile ilgili metalara ilişkin görüşleri” 6th.
International Congferees on New Trends in Education, Antalya/Turkey, 24-26
Nisan 2015.
17. M.Kahyaoğlu,
M.İ.Yetişir ”Teachers’ perceptions about nature and childrens’
secession to nature: A phenomenographic analysis”, International Congress on
Education Future, Ankara/Turkey, 13-15 May 2015.
18.
M.Kahyaoğlu, H.Kırıktaş “Ortaöğretim ve Üniversite Öğrencilerin Doğa
Kavramıyla İlgili Metalara İlişkin Görüşleri” VII. Uluslararası Eğitim
Araştırmaları Kongresi, Muğla/Türkiye, 28-31 Mayıs 2015.
19.
H.Kırıktaş, M.Kahyaoğlu, “Sunumlarda Yer alan Görsel Öğelerin Öğretmen
Adaylarının Hatırlama Seviyesi Üzerine Etkisinin İncelenmesi” VII. Uluslararası
Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla/Türkiye, 28-31 Mayıs 2015.
20.
M.Kahyaoğlu, M.Fatih Kaya, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerin “Akademisyen”
Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi” 6th
International Conference on NEW Horizons in Education, Barselona/İspanya, 10-12
Haziran 2015
21.
M.Fatih KAYA, M.Kahyaoğlu, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerin “Üniversite”
Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi” 6th
International Conference on NEW Horizons in Education, Barselona/İspanya, 10-12
Haziran 2015.
22.
M.Kahyaoğlu, H. Erdemci, M. Elçiçek. “Bilişim
Teknolojileri Öğretmen Adaylarının E-Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi”, 10 th
International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS)
Rize/Turkey, 16-18 May, 2016.
23.
M.Kahyaoğlu, M. Elçiçek, H. Erdemci, “Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının Dijital Yerli
Özelliklerinin İncelenmesi”, 10 th International Computer & Instructional
Technologies Symposium (ICITS) Rize/Turkey, 16-18 May, 2016.
24.
M.Kahyaoğlu, H. Kırıktaş, “Öğretmen Adaylarının Mesleki Tercihlerini
Etkileyen Etmenler İle Mesleğe Yönelik Tutumlarının Belirlemesi”, III rd
International Eurasian Educational Research Congress, Muğla/Turkey 31 may-03
June 2016
25.
M.Kahyaoğlu, M.İkbal Yetişir “İlköğretim Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen
Adaylarının Fen Öğrenmeye Yönelik Metaik Algıları”. III rd International
Eurasian Educational Research Congress, Muğla/Turkey 31 may-03 June 2016
26.
M.Kahyaoğlu, Mithat Elçiçek “Ortaokul Öğrencilerinin eğitsel bilgisayar
oyunlarına yönelik tutumları ile problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme
becerileri arasındaki ilişki. 7th International Conference on New Horizon in
Education (INTE-2016) Viyana/Avusturya 13-15 July 2016
27. Mithat
Elçiçek, M.Kahyaoğlu “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bölümü öğretmen adaylarının zihinlerinde oluşturdukları öğretim modeline
ilişkin görüşleri”. 7th International Conference on New Horizon in Education
(INTE-2016) Viyana/Avusturya 13-15 July 2016
28.
M.Kahyaoğlu, V. Çelik “Bilgisayar simülasyonlarıyla desteklenen
fizik öğretiminin öğretmen adaylarının güdülenme düzeyi ve öğrenme
sratejilerine etkisi”. 7th International Conference on New Horizon in Education
(INTE-2016) Viyana/Avusturya 13-15 July 2016
29.
M.Elçiçek., M. Kahyaoğlu, “Investigation of technology integration
processes regarding usage of interactive board academicians in terms of
transmative learning ory” X. European Conference on Social Behavioral
Sciences (IASSR). Sarajevo, Bosnia and Herzegovina- 19-22 May 2016.
30.
M.Kahyaoğlu, M.Elçiçek, H.Erdemci “Bilgisayar simülasyonlarıyla
desteklenen akıllı tahta kullanımının ilköğretim fen bilgisi öğretmen
adaylarının güdülenme düzeyine etkisi. 4th International Instructional
Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES-2016). Elazığ/Turkey.
06-08 October 2016.
31.
M.Kahyaoğlu, H.Erdemci, M.Elçiçek “İlköğretim fen bilgisi öğretmen
adaylarının akıllı tahta kullanma niyetlerine bilgisayar destekli
simülasyonların etkisi. 4th International Instructional
Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES-2016). Elazığ/Turkey.
06-08 October 2016.
32.
Kahyaoğlu, M., Çetin A. “İlköğretim Öğrencilerinin Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri
İle Bilimsel Araştırmalara Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”.
3rd International Conference on Lifelong Learning and Leadership All
(ICLEL-2017). Porto/Portekiz
33. Çetin,
A., Kahyaoğlu, M. “Öğretmen
Adaylarının Bilimin Doğası İnanışlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”.
3rd
International Conference on Lifelong Learning and Leadership All
(ICLEL-2017). Porto/Portekiz
34. Kahyaoğlu,
M.,Yetişir, M.İ., Birel, K.F. “İlköğretim Öğrencilerinin Fen
Bilimleri Derslerinde Kaygı, Kendi Kendine Öğrenme ve Öz Düzenlemeli Öğrenme
Becerilerinin İncelenmesi”. IVth International Eurasian
Educational Research Congress (EJER-2017). Pamukkale Üniversitesi
Denizli/Türkiye
35. Kahyaoğlu,
M.,Yetişir, Kaan, B., M.İ., Birel, K.F. “Dezavantajlı Öğrencilerin Fen
Okuryazarlık Permanslarının Duyuşsal Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi”
IVth International Eurasian Educational Research Congress (EJER-2017).
Pamukkale Üniversitesi Denizli/Türkiye
36. Aker,
A., Kahyaoğlu, M., Çelik, V. “Determining The Cognitive Relationships
Of The Computer And Teachıng Technology Education Department Students In The
Concept Of "Educational Computer Studies" By Word Relationshıp Test”.
XIV.
European Conference on Social and Behavioral Sciences (IASSR-2017). Odessa, Ukraine.
37. Çelik V.,
Kahyaoğlu, M., Aker, A. “Academicy And University Students Investigation of The
Use Of Web 2.0 Technologies” XIV. European Conference on
Social and Behavioral Sciences (IASSR-2017). Odessa, Ukraine
38. Kahyoğlu, M.,
Elçiçek, M., Erdemci, H. “Investigation
Of Teacher Candidates’ Attitudes Towards E-Learning And Readiness Towards
Online Learning”. 26th
International Conference On Educational Sciences (ICES-2017). Antalya/Türkiye.
39. Kahyaoğlu, M.
Aker, A., Çelik, V., Elçiçek, M. “Investigation of The Mental Structures of Secondary
School Students on The Concept of Inmation and Technology” 11.
International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS-2017).
Malatya, Türkiye.
40. Aker, A.,
Kahyaoğlu, M., Çelik, V. “Investigation of The Characteristics of Scientists
of Computer and Instructional Thecnology Education Department of Scientists For
Scientific Research”
11. International Computer and Instructional Technologies Symposium
(ICITS-2017). Malatya, Türkiye.
41. Kahyaoğlu, M.,
Çatak, M. “Determination
of Pre-services teachers’ environmental Ethics Awareness”. International
Symposium of Education and Values (ISOEVA-2017). Muğla/Türkiye.
42. Çatak, M.,
Kahyaoğlu, M. “Environmental
Ethics of Teacher Investigations of Comparison of Conceptual Construction of Concept”.
International
Symposium of Education and Values (ISOEVA-2017). Muğla/Türkiye.
C. Yazılan
uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler:
……..
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan
makaleler :
1. M.Kahyaoğlu, ”Çevre konularıyla
ilgili kitap okumaya yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması”, İlköğretim
Online, 10(3), 1056-1065, 2011.
2. M.Kahyaoğlu, ”The relationship
between teacher candidates’ environmental risk perceptions and problem solving
skills”. Education and Future. 2, 93-104. 2012.
3. M.Kahyaoğlu, ”Öğretmen
adaylarının fen ve teknoloji dersinde çevresel problemlerin öğretimine yönelik
bakış açıları, hazır bulunuşlukları ve öz-yeterliliklerinin belirlenmesi”. Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9(17), 28-40. 2009.
4. M.Kahyaoğlu, N.Özgen, “Kırsal
kesimde yaşayan ilköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının çeşitli
değişkenler açısından değerlendirilmesi ve çevre sorunlarına yönelik
görüşleri”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 40(3),
102-115, 2011.
5. N.Özgen, M.Kahyaoğlu, “Farklı
fonksiyonel özeliğe sahip yerleşim ünitelerinde ikamet eden ilköğretim
öğrencilerinin çevre sorunlarını algılama ve çözüm önerileri: fenomenografik
bir araştırma”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 10(38),
136-157, 2011.
6. M.Kahyaoğlu, Ş.Daban,
S.Yangın,
“İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları”. Ziya Gökalp
Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 42-52, 2008.
7. M.Kahyaoğlu,
“The teacher candidates’ attitudes towards teaching of evolution ory”. Necatibey Eğitim
Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 7(1), 83-96. 2013.
8. M.Kahyaoğlu, A.Pesen, “Üstün
yetenekli öğrencilerin fen ve teknolojiye yönelik tutumları, öğrenme ve
motivasyon stilleri arasındaki ilişki”. Türk Üstün Zeka ve Eğitim Dergisi. 13(1),
38-49. 2013.
9. M.Kahyaoğlu, S.Yangın,
“İlköğretim sınıf öğretmenliği, fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının
fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları”. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
Sosyal Bilimler Dergisi 3(6), 203-220, 2007.
10. M.Kahyaoğlu, S. Yangın,
“İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliliklerine ilişkin görüşleri”.
Kastamonu Eğitim Dergisi 15(1), 73-84. 2007.
11. R.Özbek, M.Kahyaoğlu, N.Özgen,
“Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi”.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9(2), 221-233. 2007.
12. S.Yangın, M.Kahyaoğlu,
“İlköğretim öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutum ve
görüşler”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
12(21), 46-55. 2009.
13. H.C.Çelik, M.Kahyaoğlu,
“İlköğretim öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının kümeleme
analizi”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5(4), 571-586. 2007
14. M.Kahyaoğlu,
H.C.Çelik, “Ortaöğretim ve
yükseköğretim öğrencilerinin internet kullanmaya yönelik tutumlarının çeşitli
değişkenler açısından incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy”
(NEWSA-Education Sciences) 7(3), 869-876, 2012.
15. M.Kahyaoğlu, “Fen bilgisi öğretmen
adaylarının bilgi okur-yazarlığı becerileri ile internet kullanımına yönelik
tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi”. Eğitim Teknolojileri
Araştırmaları Dergisi. 2:(3) 2011.
16. Kahyaoğlu M. ”Ortaöğretim Öğrencilerinin
Zeka Alanları İle Çevreye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi”.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46 (2),
159-178. (2013)
17. M.Kahyaoğlu, V.Konar “Şeker
fabrikası atık maddeleri kullanılarak pseudomonas aeruginosa’dan
ramnolipit biyosürfektanı elde edilmesi”. Fırat Üniversitesi Fen ve
Mühendislik Bilimleri Dergisi 18 (4). 439-445. 2006
18. M.Kahyaoğlu, M.Kıvanç,
“Endüstriyel atık maddelerden mikrobiyal yolla beta karoten üretimi”. Yüzüncü
Yıl Üniversitesi Tarım Bilimleri Dergisi. (J.Agric .Sci) 17(2),61-66, 2007.
19. M.Kahyaoğlu,
“Biyosürfektanların antimikrobiyal aktiviteleri ve uygulama alanları” Erciyes
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 24 (1-2),39-51, 2008.
20. M.Kahyaoğlu, H.Kırıktaş, “Ortaöğretim
öğrencilerinin çevresel davranış ve düşünceleri ile bireysel değerleri
arasındaki ilişkinin incelenmesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, 32, 88-105.
2015.
21. M.Kahyaoğlu, H.Kırıktaş “Ortaöğretim ve
Üniversite Öğrencilerinin Doğa Kavramına İlişkin Algılarının Meta Analizi
Yoluyla İncelenmesi”, Marmara Coğrafya Dergisi, 33, 58-76. 2016.
22. M.Kahyaoğlu “Türkiye’de Çevre
Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmalar: Bir İçerik Analizi Çalışması” Marmara
Coğrafya Dergisi, 34, 98-108. 2016.
23. Kahyaoğlu, M., Kırıktaş, H. “Fen Bilgisi Öğretmen
Adaylarının Mesleki Tercihlerini Etkiliyen Etmenler İl Öğretmenlik Mesleğine
Yönelik Tutumlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” Ziya Gökalp Eğitim
Fakültesi Dergisi. 32, 818-826. 2017.
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri
kitaplarında basılan bildiriler:
1. M.Kahyaoğlu,
H.Kırıktaş, “Bireysel
değerlerin çevresel davranış ve düşüncelere etkisini belirlemeye yönelik
ortaöğretim öğrencileri üzerine bir çalışma”, 22. Ulusal Eğitim Bilimleri
Kurultayı (Uluslararası Katılımlı), 235. Eskişehir, Türkiye, Eylül 2013
2. M.Kahyaoğlu, Ş.Daban,
S.Yangın
“İlköğretim öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumları. Ulusal Sınıf
Öğretmenliği Kongresi”. Gazi Üniversitesi. Nisan 2006. Ankara.
3. M.Kahyaoğlu, H.C.Çelik, S.Yangın,
“İlköğretim fen bilgisi, matematik ve sınıf öğretmenliği bölümü öğretmen
adaylarının teknolojiye yönelik tutumları”, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi,
Gazi üniversitesi. Nisan 2006, Ankara
4. M.Kahyaoğlu, Ş.Daban,
“İlköğretim öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime yönelik algıları”.
UMES 2007 Ulusal Teknik, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar
Sempozyumu. Kocaeli Üniversitesi Haziran 2007 Kocaeli.
5. Ş.Daban, M.Kahyaoğlu, R.Özbek,
“İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının programa yönelik görüşleri”. UMES
2007 Ulusal Teknik, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar
Sempozyumu. Kocaeli Üniversitesi Haziran 2007 Kocaeli.
6. C.Darcan, M.Kahyaoğlu, “Göl
Suyunda Ticari Olarak Üretilen Bazı Bor Ürünlerinin E.Coli ve P.aeruginosa’nın
Yaşamına ve Kanamisin Antibiyotiğine Dirençleri Üzerine Etkisi”. FABA 2011
Sempozyumu (Fisheries and Aquatic Sciences-Balıkçılık ve Aquatik Bilimler)
Eylül 2011 Samsun
7. M.Kahyaoğlu, V.Konar,
İ.Türkoğlu,
“Elazığ’da toplanan bazı bitkilerin antimikrobiyal aktiviteleri”. XIV. Ulusal
Biyoteknoloji Kongresi. Osmangazi Üniversitesi. Eylül 2005. Eskişehir.
F. Yazılan
uluslararası veya ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler :
E1. Kahyaoğlu, M. Günümüz
Dünya Sorunları. (Bölüm 11: 21. Yüzyılın Başlıca Sağlık Sorunları.
Sayfa:249-270). Eğiten Kitap Ertem Matbaası Ankara (2012).
E2. N.Özgen, M.Kahyaoğlu, Günümüz Dünya
Sorunları. (Bölüm 3: Yaşamsal Mekanın Bozulması: Çevre Sorunları, sayfa:69-105).
Eğiten Kitap Ertem Matbaası Ankara (2012).
E3. S.Yangın, M.Kahyaoğlu, Canlılar
Bilimi (Bölüm 3: Canlıların Çeşitliliği ve Sınıflandırılması, sayfa:
17-50, Bölüm Yazarlığı), Pegem A Yayıncılık, Ankara. (2005).
E4. Kahyaoğlu, M. Researches on Science
and Art in 21st century Turkey (Chapter 178). Examınatıon of Metaphor Studies In
Turkey:A Meta-Synsis Study. Gece Yayınları, Ankara, (2017).
Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü
düzeydeki dersler (Açılmışsa,
yaz döneminde verilen dersler de tabloya ilave edilecektir):
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2016-2017
|
Güz
|
Özel Öğretim Yöntemleri I
|
2
|
2
|
80
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi-I
|
2
|
2
|
40
|
İlkbahar
|
Özel Öğretim Yöntemleri II
|
2
|
2
|
80
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi-II
|
2
|
2
|
40
|
2015-2016
|
Güz
|
Özel Öğretim Yöntemleri I
|
2
|
2
|
80
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi-I
|
2
|
2
|
40
|
İlkbahar
|
Özel Öğretim Yöntemleri II
|
2
|
2
|
80
|
Proje Geliştirme ve Yönetimi-II
|
2
|
2
|
40
|
F. Diğer Faliyetler:
* ERAMUS Programı kapsamında 06-10 Haziran
2011 tarihleri arasında Polonya Katowice Üniversitesinde ders verme
hareketliliğine katılmıştır.